Suspek Bogel Di Puncak Kinabalu Dibebaskan Semula

Posted By: readnext - 19:16

Share

& Comment




KOTA KINABALU: Pihak polis sebelum ini telah berjaya menahan seorang pelancong asing yang dipercayai telah berbogel dan membuang air kecil di atas Gunung Kinabalu pada 30 Mei lalu.

Bagaimanapun, pelancong tersebut telah dilepaskan semuala pada petang semalam.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sabah SAC Datuk Salehuddin Abdul Rahman mengesahkan telah menahan seorang lelaki dari Eropah berusia 38 tahun di mana dia dikatakan sedang dalam perjalanan untuk ke Filipina.

Pihak polis juga mengesahkan lelaki tersebut merupakan salah seorang dari 10 pelancong asing yang berkelakuan biadap di puncak Kinabalu.


Kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 290 Kanun Keseksaan kerana mengganggu ketenteraman awam, yang membolehkan pesalah didenda sehingga RM400.

Sebelum ini gambar mereka yang berkelakuan biadap telah menjadi viral di laman sosial. Kerana perbuatan mereka itu, rata-rata netizens melahirkan rasa marah dan ada yang membuat laporan polis kerana tindakan pelancong ini yang berbogel di puncak Kinabalu. - Siakapkeli.my


sumber : siakapkeli

About readnext

PedasPahit is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

Copyright © 2013 Infotainment™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.