Roller Coaster Tercuram Di Dunia

Posted By: readnext - 08:02

Share

& Comment

Roller Coaster Tercuram Di Dunia


Fuji-Q Japan Highland Amusement Park telah memecahkan rekod Guinness world record yang ke 14 dengan Takabisha roller-coasternya.Terletak di kaki Gunung Fuji, roller coaster baru ini hampir 3.3 km panjang dengan dengan tujuh tingkat utama dan jalur vertikal sepanjang 141 kaki pada sudut kemiringan 121 darjah, sehingga ini menjadikan drop roller coaster paling curam di dunia.



Takabisha akan meluncur di trek dengan kepantasan 100 km sejam. Para peminat rollercoaster juga akan mengalami detik-detik di mana jantung mereka terasa berhenti ketika coaster laju turun di pegunungan.

Kos pembuatan 3.000.000.000 ¥ , Takabisha mengambil idea ini dari Mumbo Jumbo di Yorkshiree, yang memiliki lintasan vertikal 98 kaki dengan kemiringan 112 darjah.


Namun, untuk kepantasan, rollercoaster tercepat dunia masih dipegang Formula Rossa, yang boleh ditemui di Ferrari World, Abu Dhabi..






sumber : penpatah

About readnext

PedasPahit is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

Copyright © 2013 Infotainment™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.